Tenim 226 visitants en línia

Mobilitat

La Comissió de mobilitat del Poblenou ha consultat l'avanç del nou Pla Director d'Infraestructures de la Regió Metropolitana (2009 - 2018, que substituirà l'actual de 2001 - 2010).pdi.jpg

En ell hi ha interessants novetats que afecten al Poblenou, entre elles el perllongament de la línia L8 del Metro que permetrà unir el Poblenou amb Gràcia i Francesc Macià. I la via de tren que, a través del túnel d'Horta, connectarà amb la Universitat de Bellaterra (UAB) acabarà en el Poblenou.

El Pla indica que la fase del Poblenou estarà en obres cap el 2018. Tal com estan les coses és fàcil ser escèptics: ho arribarem a veure?

Veure extracte del Pla el.laborat per la Comissió de Mobilitat

Aquesta és la setmana del referèndum sobre la Reforma de la Diagonal.Enmig de la polèmica que hi ha sobre aquest referèndum, i al marge de les lectures polítiques que l’estan enverinant, voldríem recordar que pel Poblenou representa una oportunitat única per fer realitat una demanda que va començar quan fa sis anys van col.locar el tramvia per la nostra Diagonal.

carrer061-1br

Enseguida vam veure que les avantatges d’agafar aquest transport públic tan còmode tenia la gran limitació que no continues per la Diagonal més enllà de Glòries. L’ajuntament no entenia la coherència d’enllaçar els dos tramvies del Barcelonès. Veure la noticia publicada en aquesta web l'any 2008: L’Ajuntament “baixa del burro”

Ara, amb aquest referèndum tenim l’oportunitat de fer realitat aquesta petició. Sabem que hi ha gent reàcia als canvis i aquí en el barri ho vam viure directament quan, incomprensiblement a ulls d’ara, sectors del barri criticaven la peatonalització de la rambla. Pensem que la Diagonal del centre és, ara per ara, una font conflictes: els carrils de cotxes estan sempre saturats, els busos tenen una velocitat de pas de les més baixes de la ciutat, les bicicletes molesten contínuament als vianants, les botigues tenen les voreres més petites de l’Eixampla. I a més no hi passa el nostre tramvia! Potser votar l’opció C serà un càstig a l’Alcalde, però també serà un càstig als que cada dia ens veiem obligats a fer el transbordament del tramvia a Glòries per agafar un altre mitjà de transport.

Definitivament hem d’apostar per una ciutat més amable amb els qui hi viuen. Nosaltres posats a canviar la Diagonal, fins i tot, canviaríem el nom de l’estratègica plaça del llapis pel seu nom propi de “Cinc d’Oros” (algú es refereix a aquest indret amb el topònim oficial Joan Carles I ?). 

Adjuntem un decàleg de raons per reformar la Diagonal que han signat les entitats que formen part de Plataforma Diagonal per a Tothom, entre elles la FAVB: Decàleg en suport a la reforma de la Diagonal

Volem contribuir a aquest debat publicant la carta que ens ha enviat Manel Ferri, membre destacat de l’Associació Promoció del Transport Públic i veí del barri. Esperem els vostres comentaris.

Benvolguts/benvolgudes amics/es, coneguts/es i companys/es:

assemblea mobilitat     El dimecres 5 de maig a la sala del Casal de la Gent Gran de Can Saladrigas- Taulat el sr. Toni Roig, Director de la Divisió de Mobilitat de BSM (Barcelona Serveis Municipals) i sr. Frank Thor, Cap de Regulació de l'Àrea Verda de Barcelona van presentar l'estudi sobre l'Àrea Verda del Poblenou responent a la petició d’una altra assemblea que va haver-hi el març de l’any passat. Els ponents van marcar els límits territorials de la proposta, que afectaria a les 5600 places d'aparcament de carrer que hi han actualment que quedarien regulades bàsicament en Àrea Verda, una petita part de zona càrrega i descàrrega, un 8 o 9% (a petició dels comerciants) d'àrea blava i aparcament de motos en la calçada.

planol area verda

    En la presentació els membres de la Comissió de mobilitat del Poblenou, que eren els que convocaven l'assemblea van recordar que davant el greu problema d'aparcament que pateix el barri, els veïns i veïnes han de tenir prioritat en aparcar al carrer per davant de la gent que té el costum de venir a treballar diàriament al Poblenou en cotxe privat. Sembla lògic que aquests, tal com passa en la resta de la ciutat, es vegin obligats, amb la implantació de l'àrea verda, a venir en transport públic i en conseqüència hi hagi menys pressió pels residents a l’hora de trobar un lloc per aparcar. I és que precisament serà en horaris laborals quan funcionarà l'àrea verda.

     La implantació de l'Àrea verda no solucionarà tots els problemes d'aparcament, però és del tot previsible que els suavitzarà. En opinió de la Comissió cal vetllar perquè es vagin construint aparcaments públics en el barri, que s'adeqüin aparcaments en bateria en alguns carrers a on això és possible (per exemple en el carrer Bolívia i Castella) i que es faci una revisió periòdica de la distribució de les divereses modalitats d'aparcaments.

     Com no podria ser d'una altra manera en un tema que tant ens afecta, en l'assembla va haver-hi un intens debat. Finalment es va votar i la conveniència de l'àrea verda va ser recolzada per la gran majoria dels assistents.

Àrea Verda d’aparcament al Poblenou


L’Ajuntament presenta l’estudi per implantar l’àrea verda d’aparcament en el barri

planol bcn area verda

Convoca: Comissió de Mobilitat del Poblenou

(Grup obert de veïns i veïnes del barri amb la participació d’Associacions de Veïns i entitats del barri)

Les persones amb mobilitat reduïda encara hauran d’esperar uns quants anys per poder agafar el metro

estaicons-metrobr

La Comissió de Mobilitat del Poblenou denúncia la demora en la remodelació de les andanes de les estacions de la línia 4 del Poblenou. El Sr. Malavia del DPTOP (Departament de Política Territorial i Obres Públiques de la Generalitat) va explicar en una reunió sol.licitada per aquesta comissió veïnal que la remodelació de les andanes de Selva  de Mar, Bogatell i Llacuna estaran acabades a finals dels 2010 o inicis del 2011.

Quan GISA va encarregar la redacció dels projectes constructius (abrils 2004) es va senyalar el termini de les obres pel 2008. Aquesta data incloïa les estacions del Poblenou i la de la Ciutadella-Vila Olímpica, estacions que, a hores d’ara, encara no tenen fet ni el projecte d’obres. Això, segons càlculs de la Comissió, vol dir que aquestes parades no estaran remodelades fins al menys el 2016.

Es dona la paradoxal circumstància que les estacions que més retard pateixen, la del Poblenou i la de Ciutadella-Vila Olímpica són les més utilitzades del barri. 

La motivació principal per remodelar les estacions és construir-hi en cada una, un nou vestíbul que permeti la sortida al carrer pels dos extrems de cada andana, així com la instal.lació d’un ascensor de carrer a vestíbul i de vestíbul a andana. És millora així la seguretat de les estacions al disposar de dues vies d’evacuació i és soluciona la greu dificultat d’accés al metro de les persones amb mobilitat reduïda.

La Comissió de Mobilitat del Poblenou està formada per entitats i associacions de veïns del Poblenou així com veïns i veïnes a títol personal. 

Estudi el.laborat per la Comissió de Mobilitat: “L-4: Nous Vestíbuls i adaptació a la mobilitat?”  

Més articles...