Tenim 191 visitants en línia

Mobilitat

L’Associació de Veïns i Veïnes del Poblenou es manifesta a favor d’una mobilitat sostenible en una ciutat per a les persones. L’AVV és part activa de la Comissió de Mobilitat del barri, de la Taula Eix Pere IV, de la Comissió per Glòries i del procés participatiu Fem Rambla, entre altres. Des d’aquestes plataformes hem treballat conjuntament amb entitats del barri i amb veïns i veïnes, amb diversos objectius: aconseguir un metro accessible, reclamar el tramvia per tota la Diagonal, aconseguir que les Glòries siguin ciutat i no un nus viari, debatre i demanar l’àrea verda, reclamar més carrils bici, pacificar l’eix Pere IV, conquerir més espai per a les persones a la Rambla, etc.

En el darrer mandat, també vam formar part del Grup Impulsor del Programa Superilles, i vam participar activament a les dues sessions sobre la primera superilla pilot (entre Llacuna, Pallars, Bilbao i Tànger-Diagonal) que va promoure l’Ajuntament amb el veïnat. I a finals del mes de juny d’enguany vam assistir a la presentació que va fer l’actual govern municipal de la nova proposta de superilles per al barri del Poblenou. L’Associació de Veïns estem plenament d’acord amb els objectius de les superilles: volem uns carrers més habitables, amb menys contaminació, amb menys soroll, amb més seguretat perquè els infants puguin jugar a les noves places, amb més espai per al vianant i la bicicleta... Tanmateix, en aquest procés d’implantació de la nova superilla prova pilot entre els carrers Llacuna, Pallars, Badajoz i Tànger hi trobem algunes mancances, no menors, que caldrà resoldre.

D’una banda, mancances en el procés de participació del veïnat i de les entitats del barri. De sobte, d’un procés participat de reflexió i definició de les superilles que es venia fent de forma organitzada, en el qual s’havia avançat en la construcció conjunta a la ciutat (on es parlava també d’implantar mesures per al veïnat resident a les vies perimetrals de les superilles), s’ha passat amb el canvi de govern municipal a un procés ‘sobtat’ que es comunica a finals de juliol amb la posada en marxa el 5 de setembre, just després de les vacances d’estiu. Les presses i la manca d’informació al veïnat poden generar incomprensió i resistència al canvi, per més que creiem que el canvi és positiu. Creiem que la implementació del pla de superilles s’ha de fer amb agilitat i sense demores, però cal no saltar-se els processos informatius que ajudin els ciutadans a entendre la mesura i a adaptar-s'hi.

D’altra banda, no queda clara almenys a la superilla pilot, les millores en accessibilitat al transport públic. La coincidència amb les obres de Pere IV i de la plaça de les Glòries no faciliten, certament, aquest canvi a l’indret triat. Però el trasllat d’algunes parades de bus i la manca d’explicació de les noves lògiques pel que fa als corredors de la Nova Xarxa de Bus fa pensar en una deficient cobertura del territori del Poblenou amb transport públic. L’estratègia de pacificació del trànsit i de nous usos ciutadans de l’espai públic no pot perjudicar el transport públic, especialment l’autobús que utilitzen majoritàriament les persones grans, sinó que ha d’aproximar encara més les parades a la gent. Cal estudiar millor els recorreguts de les diferents línies i aconseguir unes parades més a prop dels residents i dels treballadors/es de la superilla.

Esperem que l’experiència pilot serveixi per polir deficiències, i sobretot perquè els ciutadans participin a l’hora de definir nous usos i noves capacitats en l’espai públic alliberat a les superilles. Des de l’Associació de Veïns estarem sempre disposats a lluitar per la millora de la mobilitat sostenible, mitjançant processos participats i reflexius.

Associació de veïns i Veïnes del Poblenou

La Fundació Maquinista-Macosa, treballa per aconseguir un museu que mantingui viva la memòria històrica de dues empreses pioneres en la industria i la tecnología, que han estat referents en la lluita obrera pels drets socials, sindicals i polítics, van tenir la seva seu als barris de Sant Andreu i el Poblenou i des de la seva absorció per la multinacional ALSTOM, estan desaparegudes.

Paral·lelament a l'objectiu del museu, la Fundació ha editat llibres, ha fet documentals, una exposició fotogràfica i periòdicament fa xerrades tècniques sobre temes d'actualitat.

El proper 24 de febrer, a les 18,30, als locals de la Fundació, c/ Ferran Junoy, s/n Parc de La Maquinista (Sant Andreu-Bon Pastor) Metro-L1 parada Sant Andreu n’hi haurà una sobre el transport públic.

Aquesta xerrada/debat anirà a càrrec de la Sra. Mercedes Vidal, regidora de Mobilitat de l’Ajuntament de Barcelona, el Sr. Manel Ferri, membre de la Plataforma pel Transport Públic (PTP) i el Sr. José Manuel Jurado, responsable de mobilitat de la CONC

Us convidem a participar en un debat en què volem situar el tramvia com una necessitat metropolitana, una defensa contra la contaminació i un pas més cap a la mobilitat sostenible i segura.

 

Montse Milà

Amb el 2014, la tarifa del transport públic ha tornat a pujar una altra vegada d’una manera alarmant. La T-10 passa a 10,30€ i la T-50/30 a 42,50€. Fa tres anys la T-10 valia 9,25€ i fa dotze anys 5,6€, és a dir, que pràcticament s’ha doblat en poc més d’una dècada.

La T-11 va començar a circular el gener del 2012 degut a la pujada dels bitllets del transport públic de llavors. Enguany, i com a conseqüència d’una nova i brutal pujada, la T-11 torna amb molta força.

Com que tot T-un límit, rellancem novament la T-11, una forma solidària de protesta amb efectes reals.

Perdem la timidesa i quan se’ns acabi la targeta preguntem a la parada del bus o a l’entrada del metroqui vol una targeta per fer un viatge gratis, qui vol una T-11. Hem de fer que aquesta pregunta esdevingui habitual i tothom la conegui. I si no hi ha ningú a la parada la deixes allà i si pots utilitzes l’aplicació Incidències 2.0” per a mòbils, através de la qual pots indicar on deixes la teva T-11 o trobar T-11 encara actives. Vegeu l’enllaç en el punt 3 de l'apartat “com funciona”. 

Practica i difon la T-11! Reenvia aquesta informació. 

 

Per una vegada, la dita "feta la llei, feta la trampa" esdevé del tot digna.

+ informació: 

Blog:

http://11targeta.blogspot.com.es

Pag. Facebook: 

T11 targeta bus alternativa 

Aplicació mòbil: 

http://www.incidencies.org/t11.html

Més articles...