Tenim 65 visitants en línia

Mobilitat

Àrea Verda d’aparcament al Poblenou


L’Ajuntament presenta l’estudi per implantar l’àrea verda d’aparcament en el barri

planol bcn area verda

Convoca: Comissió de Mobilitat del Poblenou

(Grup obert de veïns i veïnes del barri amb la participació d’Associacions de Veïns i entitats del barri)

Les persones amb mobilitat reduïda encara hauran d’esperar uns quants anys per poder agafar el metro

estaicons-metrobr

La Comissió de Mobilitat del Poblenou denúncia la demora en la remodelació de les andanes de les estacions de la línia 4 del Poblenou. El Sr. Malavia del DPTOP (Departament de Política Territorial i Obres Públiques de la Generalitat) va explicar en una reunió sol.licitada per aquesta comissió veïnal que la remodelació de les andanes de Selva  de Mar, Bogatell i Llacuna estaran acabades a finals dels 2010 o inicis del 2011.

Quan GISA va encarregar la redacció dels projectes constructius (abrils 2004) es va senyalar el termini de les obres pel 2008. Aquesta data incloïa les estacions del Poblenou i la de la Ciutadella-Vila Olímpica, estacions que, a hores d’ara, encara no tenen fet ni el projecte d’obres. Això, segons càlculs de la Comissió, vol dir que aquestes parades no estaran remodelades fins al menys el 2016.

Es dona la paradoxal circumstància que les estacions que més retard pateixen, la del Poblenou i la de Ciutadella-Vila Olímpica són les més utilitzades del barri. 

La motivació principal per remodelar les estacions és construir-hi en cada una, un nou vestíbul que permeti la sortida al carrer pels dos extrems de cada andana, així com la instal.lació d’un ascensor de carrer a vestíbul i de vestíbul a andana. És millora així la seguretat de les estacions al disposar de dues vies d’evacuació i és soluciona la greu dificultat d’accés al metro de les persones amb mobilitat reduïda.

La Comissió de Mobilitat del Poblenou està formada per entitats i associacions de veïns del Poblenou així com veïns i veïnes a títol personal. 

Estudi el.laborat per la Comissió de Mobilitat: “L-4: Nous Vestíbuls i adaptació a la mobilitat?”  

{mosimage} 

Tal com estava previst es va celebrar l’assemblea  per valorar la conveniència de fer la sol·licitud a l’Ajuntament perquè s’implanti les Àrees Verdes d’Aparcament en el barri. A la taula, a més dels representants de la Comissió de mobilitat del Poblenou hi havia el sr. Frank Thor cap U. O. Estacionament Regulat de Barcelona Serveis Municipals que va explicar tècnicament com funcionen les àrees verdes.

Després d’un intens debat en que hi van participar-hi gent de fora del barri d’una Plataforma contra l’Àrea Verda, es va passar a la votació amb el resultat de que les 2/3 parts dels veïns i veïnes assitents es van declarar a favor de la regularització de l’Aparcament en forma d’Area Verda.La Comissió de Mobilitat convocant de l’acte analitzarà aquests resultats en la reunió que té el divendres 27.

Degut a que  la petició de l’Àrea Verda va ser majoritària, però tampoc va ser unànime, es preveu que en aquesta reunió s’aprovi  sol·licitar a l’Ajuntament que, abans d’implantar l’Àrea Verda, primer faci un estudi de com es concretaria i amb les dades concretes d’afectacions poder obrir un altre cop el debat entre el veïnatge per tal d’aconseguir més consens.

{mosimage}  

Vols que al Poblenou hi hagi ÀREA VERDA d'aparcament?

DEBAT OBERT

dimecres 25 de març
a les 19’30h a Can Felipa

 

  • Tens dificultats per trobar aparcament al barri?
  • Tenen lloc per aparcar les motocicletes fora de la vorera?
  • Hi ha prou zona de càrrega i descàrrega de mercaderies?
  • Hi ha molts vehicles abandonats al carrer?

 

El Poblenou, al ser el darrer reducte de la ciutat on no hi ha àrea verda, s’ha convertit en el gran aparcament lliure de molts vehicles de fora del barri, dificultant molt el trobar lloc.

+ informació

+ informació

Convoca: Comissió de Mobilitat del Poblenou
(Grup obert de veïns i veïnes del barri amb la participació d’Associacions de Veïns i entitats del barri)

La Comissió de Mobilitat del Poblenou, formada per veïns i veïnes, associacions de veïns  i diverses entitats del barri ha decidit obrir un debat al barri sobre la conveniència o no de que s’instal.li aquí Àrees Verdes d’Aparcament. En un full que es vol repartir es fan les següents reflexions: {mosimage}

“L’Àrea Verda racionalitza l’aparcament en els carrers donant prioritat als cotxes de la gent que viu al barri. Fins ara, la dificultat de trobar aparcament al Poblenou s’ha compartit amb els conductors que venen a treballar aquí, però darrerament, aquesta dificultat s’ha agreujat, perquè al ser el darrer gran barri de la ciutat que no té Àrea Verda, Poblenou s’ha convertit en el gran aparcament lliure de la ciutat.

 L’experiència en altres barris és que l’Àrea Verda ha fet disminuir el 15% del transit i, per tant, ha repercutit en una disminuició de soroll i contaminació. 

En contrapartida, per aparcar en l’Àrea Verda els veïns han de pagar actualment 1 € a la setmana.”

Per debatre tot això, junt amb altres temes de mobilitat, i amb el suficient marge de temps perquè la gent vagi madurant el tema, la Comissió té pensada convocar una assemblea a Can Felipa pel dimecres 25 de març.

...........................

A més d’aquest tema, la Comissió ha sol.licitat una reunió a l’Ajuntament per tractar de les següents qüestions:

  • Bus :
  1. Percepció de baixada de freqüències en diverses línies de bus. Concretament demanem que s’augmenti el pas de la línia 141 (s’han començat a recollir signatures per aquest fi)
  2. Petició d’allargament de la línia 6 fins l’Avinguda Icària, per tal de lligar la biblioteca, el CAP i millorar el servei en aquesta zona.
  3. Petició de crear una nova parada de les línies 40, 42 i B25 al carrer Marroc amb Bilbao, davant del Parc del Centre.
  4. Demanem una nova línia de Bus amb una freqüència de menys de 15 minuts, entre Drassanes i el Fòrum, (s’han recollit signatures per aquest fi). Aquesta línia seria una solució urgent i provisional mentre no es fa realitat la nova línia de tramvia projectada pel PDI que seguiria el mateix recorregut.
  •  Metro:
    1. Allargament de la línia 4 fins a l’Estació de la Sagrera, tal i com preveu el PDI 2001 – 2010 (Codi AX06 – Perllongament L4 La Pau–Sagrera TAV). Volem saber l’estat del projecte i terminis previstos.
    2. Informació sobre  les remodelacions de les estacions del metro de la L4.
    3. Problemàtica en l’acces a l’estació de metro de Glòries.
 
  • Aparcaments públics:
    • Aparcament de Bilbao/mercat
    • Aparcament de Llacuna
    • Zona d’aparcament de Rambla Poblenou/Passatge Burrull
  •  Estat i terminis de les obres en la via pública.
Més articles...