Associació de Veïns i Veïnes del Poblenou

L'Àrea Verda a debat en el barri

La Comissió de Mobilitat del Poblenou, formada per veïns i veïnes, associacions de veïns  i diverses entitats del barri ha decidit obrir un debat al barri sobre la conveniència o no de que s’instal.li aquí Àrees Verdes d’Aparcament. En un full que es vol repartir es fan les següents reflexions: {mosimage}

“L’Àrea Verda racionalitza l’aparcament en els carrers donant prioritat als cotxes de la gent que viu al barri. Fins ara, la dificultat de trobar aparcament al Poblenou s’ha compartit amb els conductors que venen a treballar aquí, però darrerament, aquesta dificultat s’ha agreujat, perquè al ser el darrer gran barri de la ciutat que no té Àrea Verda, Poblenou s’ha convertit en el gran aparcament lliure de la ciutat.

 L’experiència en altres barris és que l’Àrea Verda ha fet disminuir el 15% del transit i, per tant, ha repercutit en una disminuició de soroll i contaminació. 

En contrapartida, per aparcar en l’Àrea Verda els veïns han de pagar actualment 1 € a la setmana.”

Per debatre tot això, junt amb altres temes de mobilitat, i amb el suficient marge de temps perquè la gent vagi madurant el tema, la Comissió té pensada convocar una assemblea a Can Felipa pel dimecres 25 de març.

...........................

A més d’aquest tema, la Comissió ha sol.licitat una reunió a l’Ajuntament per tractar de les següents qüestions:

  • Bus :
  1. Percepció de baixada de freqüències en diverses línies de bus. Concretament demanem que s’augmenti el pas de la línia 141 (s’han començat a recollir signatures per aquest fi)
  2. Petició d’allargament de la línia 6 fins l’Avinguda Icària, per tal de lligar la biblioteca, el CAP i millorar el servei en aquesta zona.
  3. Petició de crear una nova parada de les línies 40, 42 i B25 al carrer Marroc amb Bilbao, davant del Parc del Centre.
  4. Demanem una nova línia de Bus amb una freqüència de menys de 15 minuts, entre Drassanes i el Fòrum, (s’han recollit signatures per aquest fi). Aquesta línia seria una solució urgent i provisional mentre no es fa realitat la nova línia de tramvia projectada pel PDI que seguiria el mateix recorregut.
  •  Metro:
    1. Allargament de la línia 4 fins a l’Estació de la Sagrera, tal i com preveu el PDI 2001 – 2010 (Codi AX06 – Perllongament L4 La Pau–Sagrera TAV). Volem saber l’estat del projecte i terminis previstos.
    2. Informació sobre  les remodelacions de les estacions del metro de la L4.
    3. Problemàtica en l’acces a l’estació de metro de Glòries.
 
  • Aparcaments públics:
    • Aparcament de Bilbao/mercat
    • Aparcament de Llacuna
    • Zona d’aparcament de Rambla Poblenou/Passatge Burrull
  •  Estat i terminis de les obres en la via pública.

Uns vàndals van destrossar dissabte la colònia de falcons del barri

Uns vàndals van destrossar dissabte la colònia de falcons que, de feia, anys criava al capdamunt de la Torre de les Aigües de Can Girona. Dissabte passat, un veí va observar estranyat, com dos individus forçaven la porta d'entrada de l'estructura i va trucar a la Guàrdia Urbana. La GU que es va presentar al lloc i va enxampar als individus dalt de la Torre, però no va poder evitar que els tres pollets acabats de néixer fugissin espantats, així com els seus progenitors. A l'endemà, uns veïns van trobar en bon estat dos dels pollets en carrers adjacents, però el tercer va aparèixer mort al mig del carrer. El mascle adult encara deambula pel barri, mentre que la femella ha desaparegut.

Els dos pollets supervivent de l'agressió, van ser portats al niu d'una altra de les parelles de falcons urbans, situada al penya- segat del Morrot, a Montjuïc. La tercera parella viu a la Sagrada Família i acaba de tenir descendència.

Es dóna el cas, que molt aviat està previst l'inici de les obres de remodelació la Torre de les Aigües de Can Girona, i en l'últim plenari, el regidor del Districte, en resposta a una pregunta del Grup Municipal d'ERC de Sant Martí, va afirmar que els falcons no serien cap impediment per paralitzar les obres que s'haguessin de realitzar.
Veure: El Periòdico 29-05-2008

Compromisos de la Generalitat i Metro

{mosimage}El dimarts 25 de setembre hi ha hagut una reunió amb tècnics de la Generalitat i Metro i membres de l’Associació de Veïns i Veïnes del Poblenou i la Comissió per un metro de Qualitat. En aquesta reunió se’ns ha donat un informe de les mesures preses, un cop el metro ha tornat a funcionar, on s’aprecia que s’han reduït considerablement els valors que provocaven sorolls i vibracions. També hi ha el compromís que abans d’un any s’hagi renovat tota la flota de metros amb els models 2100 (blancs) i 9000 (vermells) amb suspensió pneumàtica. Així mateix, i durant l’actual mandat municipal, es faran accessibles les estacions de Selva de Mar, Bogatell, Llacuna i Poblenou. Això vol dir que tindran una doble boca d’accés amb ascensor i que l’alçada de l’andana estarà a nivell amb els vagons de metro per poder entrar en cadira de rodes. Un cop renovada tota la flota de metros, es faran noves mesures per comprovar, que no hi ha hagut alteracions. L’AVPN i la Comissió per un Metro de Qualitat, valorem positivament aquestes actuacions i compromisos. Respecte a les demandes econòmiques per danys ocasionats, queda pendent que els possibles afectats valorin les accions a prendre.

La linia 4 del metro torna a funcionar i sense vibracions

El dilluns 27 d’agost la línia 4 del metro ha tornat a funcionar després de dos mesos d’interrupció. Hi havia una certa expectació per comprovar si s’haurien eliminat les vibracions, sorolls i molèsties que al llarg dels anys han patit els veïns i veïnes propers al carrer Pujades. De moment  la solució funciona i molts veïns i veïnes han celebrat que en molts anys...