Associació de Veïns i Veïnes del Poblenou

COMUNICAT ALS MITJANS DE COMUNICACIÓ: SITUACIÓ DELS ASSENTAMENTS AL POBLENOU

El dijous dia 24 de gener, l’Ajuntament va convocar una reunió amb diferents entitats per explicar el Pla Integral dels Assentaments sense convidar els habitants de les naus. Aquest fet és inadmissible i s'hauria de corregir en futures convocatòries.

El primer que contempla l’Ajuntament per a l’execució d’aquest Pla, encarregat a la Creu Roja, són les qüestions sanitàries, d’alimentació i neteja, i això no és possible sense disposar d’aigua potable.

Reunida l’Assemblea Solidària Contra els Desallotjaments, exigim que la primera necessitat que se satisfaci de manera immediata sigui dotar de subministrament d’aigua la nau del carrer Puigcerdà.

També mostrem el nostre enuig perquè els desallotjats el dia 7 de gener del carrer Zamora, 73-79, encara no han pogut accedir a aquest espai, per recuperar les seves pertinences personals.

Sense aquestes mesures elementals no considerarem creïble el Pla de l’Ajuntament.

D'altra banda, el Relator Especial de Nacions Unides sobre discriminació racial, xenofòbia i formes connexes d’intolerància, el Sr. Mutuma Ruteere, en la seva visita a Espanya, va voler conèixer la realitat dels assentaments al Poblenou. En aquest sentit. el dissabte 26, va tenir una reunió a La Flor de Maig, acompanyat de SOS Racisme i l’Assemblea Solidària Contra els Desallotjaments, amb diferents col·lectius afectats. Va visitar també un assentament de galaicoportuguesos al carrer Badajoz i l’assentament del carrer Puigcerdà; la visita li va permetre conèixer el testimoni en primera persona de la gent que hi viu, i veure personalment en quines condicions ho fan.

El Poblenou, 26 de gener de 2013

Assemblea solidària contra els desallotjaments

Entitats participants:

Arran del Poblenou

Assemblea Social del Poblenou

AVV del Poblenou

Favb

Tanquem els CIES

Papers i drets per a tothom

Xarxa de Suport als Assentaments

Els habitants dels assentaments participants a l’assemblea.

Telèfons de contacte:         Manel Andreu 639258006

Montse Milà 675805440