Associació de Veïns i Veïnes del Poblenou

L'Àrea Verda a debat en el barri

La Comissió de Mobilitat del Poblenou, formada per veïns i veïnes, associacions de veïns  i diverses entitats del barri ha decidit obrir un debat al barri sobre la conveniència o no de que s’instal.li aquí Àrees Verdes d’Aparcament. En un full que es vol repartir es fan les següents reflexions: {mosimage}

“L’Àrea Verda racionalitza l’aparcament en els carrers donant prioritat als cotxes de la gent que viu al barri. Fins ara, la dificultat de trobar aparcament al Poblenou s’ha compartit amb els conductors que venen a treballar aquí, però darrerament, aquesta dificultat s’ha agreujat, perquè al ser el darrer gran barri de la ciutat que no té Àrea Verda, Poblenou s’ha convertit en el gran aparcament lliure de la ciutat.

 L’experiència en altres barris és que l’Àrea Verda ha fet disminuir el 15% del transit i, per tant, ha repercutit en una disminuició de soroll i contaminació. 

En contrapartida, per aparcar en l’Àrea Verda els veïns han de pagar actualment 1 € a la setmana.”

Per debatre tot això, junt amb altres temes de mobilitat, i amb el suficient marge de temps perquè la gent vagi madurant el tema, la Comissió té pensada convocar una assemblea a Can Felipa pel dimecres 25 de març.

...........................

A més d’aquest tema, la Comissió ha sol.licitat una reunió a l’Ajuntament per tractar de les següents qüestions:

  • Bus :
  1. Percepció de baixada de freqüències en diverses línies de bus. Concretament demanem que s’augmenti el pas de la línia 141 (s’han començat a recollir signatures per aquest fi)
  2. Petició d’allargament de la línia 6 fins l’Avinguda Icària, per tal de lligar la biblioteca, el CAP i millorar el servei en aquesta zona.
  3. Petició de crear una nova parada de les línies 40, 42 i B25 al carrer Marroc amb Bilbao, davant del Parc del Centre.
  4. Demanem una nova línia de Bus amb una freqüència de menys de 15 minuts, entre Drassanes i el Fòrum, (s’han recollit signatures per aquest fi). Aquesta línia seria una solució urgent i provisional mentre no es fa realitat la nova línia de tramvia projectada pel PDI que seguiria el mateix recorregut.
  •  Metro:
    1. Allargament de la línia 4 fins a l’Estació de la Sagrera, tal i com preveu el PDI 2001 – 2010 (Codi AX06 – Perllongament L4 La Pau–Sagrera TAV). Volem saber l’estat del projecte i terminis previstos.
    2. Informació sobre  les remodelacions de les estacions del metro de la L4.
    3. Problemàtica en l’acces a l’estació de metro de Glòries.
 
  • Aparcaments públics:
    • Aparcament de Bilbao/mercat
    • Aparcament de Llacuna
    • Zona d’aparcament de Rambla Poblenou/Passatge Burrull
  •  Estat i terminis de les obres en la via pública.