Associació de Veïns i Veïnes del Poblenou

Estat de les campanyes per la mobilitat al Poblenou

METRO

Gran èxit en la recollida de signatures

La comissió de mobilitat va recollir durant el dijous dia 7 en l’entrada de la boca del metro del Poblenou la significativa xifra de 2.500 signatures en protesta sobre les deficiències d’accesibitat al metro del Poblenou i la manca de la sortida d’emergència.

A resultes d’aquesta protesta, diversos mitjans de comunicació s’han fet ressò.

En l’espai de denúncia de programa televisiu “Els matins de TV3” la periodista Helena Garcia-Melero va citar el passat dia 12 a dos membres de la Comissió de mobilitat del Poblenou. Al final de l’entrevista la periodista va dir que el Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat els hi havia informat que abans de l’estiu ja estarà redactat el projecte per posar ascensors en la parada del metro del Poblenou, informació que per altres contactes ja ens havia arribat.

Hem de continuar estant a sobre del tema perquè encara no està dins el sac i ben lligat...

 

 

http://www.tv3.cat/videos/4899411/Els-matins---12022014

(veure a partir del minut 01:22:35)

http://www.btv.cat/alacarta/connexio-barcelona/29027/

Bus 41

El passat dia 10 va haver-hi una reunió de les tres associacions de veïns (Diagonal Mar, Front Marítim i el Poblenou) afectades per la supressió de la línia 41amb el departament de Mobilitat de l’Ajuntament de Barcelona.

Les entitats veïnals van transmetre el malestar que ha generat la supressió de la línia 41 i la indignació del veïnat que està esperant una rectificació positiva del consistori. Així ho avalen les 3000 signatures recollides fins ara. No es tracta d’estar contra plantejaments de la millora de la xarxa de bus, però que, en el cas concret del Poblenou, la supressió d’aquesta línia ha estat un clar pas enrera en la utilització i potenciació del transport públic. Davant la clara percepció que en el H16 hi han molts menys usuaris que en l’anterior línia 41 es va exigir, per tal de poder-ho demostrar, que ens donessin les dades d’utilització. 

L’Ajuntament va notificar que ells ja eren conscients del malestar creat amb la seva decisió. Va respondre que ens donarien les dades del nombre d’usuaris i que estudiarien solucions al problema generat. Amb tot això, es va comprometre a donar una resposta abans d’un mes.

Si bé, s’ha de reconèixer que l’Ajuntament no té una postura tancada cara a tornar a restablir la línia 41, està clar que el tema encara no està guanyat.