Associació de Veïns i Veïnes del Poblenou

Nova enquesta: Àrea Verda al Poblenou, si o no?

 

      Donem per finalitzada l’enquesta sobre la Protecció del barri antic del Poblenou. La suspensió de llicències de construcció en gran part del barri antic del Poblenou del passat dia 3 de Novembre, és el tret de sortida per la el.laboració d’un Pla de Protecció. Els votants s’han expressat d’una manera inequívoca, concretament el 93,8% han declarat que aquest Pla és necessari per aturar el creixent deteriorament del Casc Antic del Poblenou. Opinió que reforça les nombroses signatures que ha rebut l’Associació de Veïns i Veïnes del Poblenou en favor d’aquesta iniciativa. Ara toca que el veïnat i les entitats vetllin, tot participant en la Comissió de Seguiment, perquè aquest Pla tingui el contingut oportú.

area-verda

      En la nova enquesta que ara presentem volem posar a debat un tema polèmic. Sondejar als veïns i veïnes sobre la conveniència que en el barri del Poblenou s’implanti l’Àrea Verda d’aparcament. Tenim dos antecedents conflictius, si recordeu aquesta mesura quan es va anunciar en l’any 2005 va provocar moltes protestes en la ciutat, si bé cal reconèixer que ara és més acceptada. L’altra antecedent és la victòria del Poblenou que va obligar a l’Ajuntament a retirar totes les zones blaves del barri ara fa 10 anys.

      Creiem que la situació amb les Àrees Verdes és diferent. Alguns veïns han expressat a l’Associació la seva actitud favorable a la implantació d’aquestes zones d’aparcament en el barri i en algun sector del Poblenou ja ha començat a recollir signatures per aquest fi.

      Si l’oposició a les zones blaves era degut que agreujava enormement la possibilitat de trobar aparcament lliure en el carrer en un barri que tenia –i té- una manca evident d’aparcaments públics; les Àrees Verdes possibiliten més espai pels cotxes dels residents al penalitzar fortament als vehicles que venen de fora, doncs,  els residents paguen 1 euro a la setmana i els de fora 2’55€ a l’hora.

      Al nostre entendre en aquest debat hem de tenir en compte varis factors:

  • No és casualitat que el Poblenou sigui un dels pocs barris en el que l’Ajuntament no ha implantat aquesta mesura ja que a més de ser un barri residencial és un indret de destí de la gent que treballa  aquí. Nosaltres pensem que l’aposta per un barri de futur amb criteris mediambientals sostenibles hauria de comportar la limitació del vehicle privat com a mitja usual per venir a treballar al 22@.
  • Poblenou s’està convertint en el gran aparcament lliure de Barcelona al quedar com una de les últimes zones a on tothom que vol venir a la ciutat en cotxe privat aparca aquí sense pagar. L’anunciada ampliació de l’Àrea Verda al Clot i  a la Vila Olímpica estrenyirà més el cercle. La conseqüència és que ja casi impossible aparcar en el barri. (veure el mapa de l’ampliació)
  • L’opció per la implantació de l’Àrea Verda, que fins ara ha reduït el trànsit en un 13% en les àrees afectades, ha d’estar emmarcada en una política global d’acció sobre la mobilitat. Més aparcaments públics, més freqüències dels autobusos, remodelació de les estacions del metro, renovació dels combois, tramvia per tota la Diagonal, tramvia fins Arc de Triomf, més carrils bicis segregats de les voreres, pacificació del trànsit,... La radical transformació del nostre entorn fa necessari un Pla de Mobilitat Sostenible del Poblenou.

 

        L’Ajuntament diu que posarà l’Àrea Verda en els barris a on els veïns ho demanin. El debat està obert. Tu què opines. Participa en l’enquesta de la web elpoblenou.cat